E-mailbox (her)structureren en beheren

Hoeveel e-mails staan er nu in jouw inbox? Staan gelezen en ongelezen e-mails door elkaar? En wat te denken van al die e-mails waar je nog iets mee moet doen!

De uitwisseling van documenten en informatie verloopt vaak via e-mail. Het is prettig om een offerte, rapport, brief of presentatie even snel met een collega, zakenpartner, leverancier, klant of privé te delen.

Mensen willen niet dagenlang wachten op antwoord. Sterker nog: ze verwachten van bedrijven steeds vaker optimale bereikbaarheid, ook via e-mail.

Rust in je mailbox met de volgende stappen;

Ik loop je mailbox na en markeer mails die nog afgehandeld moeten worden

✓ E-mails laat ik eruit uitspringen door ze te markeren met bijvoorbeeld een sterretje, vlaggetje of een label. Zo zie je in een oogopslag welke actie nodig is.

Onbelangrijke e-mails verwijder ik. Denk hierbij aan:

✓ Automatische antwoorden
✓ Spam
✓ Nieuwsbrieven
✓ Meldingen van social media
✓ Bevestigingsmails van online aankopen
✓ Bijlage die al opgeslagen zijn

Loopt je mailbox vol met nieuwsbrieven?

✓ Ik meld je af voor overbodige nieuwsbrieven.

Aanleggen mappenstructuur

Ik maak mappen aan voor een duidelijk overzicht, denk daarbij aan facturen, bestellingen, abonnementen, verzekering ect.

Jouw voordelen op een rij:

Directe afhandeling
Ik verwerk zaken direct in jouw systeem. Geen e-mail blijft onbeantwoord.

✓ Een overzichtelijke mailbox
Geen overvolle mailbox meer. Ik werk in jouw system (en) en breng structuur aan.

✓ Snel en zorgvuldig
Ik werk volgens jouw instructies en reageer binnen de afgesproken tijd.

Het werkt het als ik je mailbox ga beheren? 

✓ De e-mail afhandeling doe ik vanuit jouw bedrijfsnaam en in de tone-of-voice van jouw bedrijf.
✓ Wanneer het mij niet lukt om zelf een antwoord terug te sturen, dan schakel ik met jouw collega’s en-/of medewerkers, zodat jouw klant wordt voorzien van een antwoord.

×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

×